Blog

Leesvoer voor de kerstdagen: Nieuwe marktordening in de vastgoedsector

Ik kreeg het verslag van een lezing van dr. Lenny Vulpenhorst toegespeeld! Volgens mij een 'MUST READ' voor de kerstdagen. Maar niet alleen lezen ... wat ga je ermee doen? Ik weet in ieder geval wat Yes-co ermee doet / gaat doen. IT zal een…

Yes-co voorziet 130 ERA-kantoren van Blog

Yes-co voorziet alle ERA-kantoren van een state-of-the art Blog. De ERA blogs worden gelanceerd op de het ERA Bootcamp 2009. De jaarlijkse bijeenkomst van alle ERA makelaars. Joost Rijlaarsdam, Yes-co, over bloggen: "Bloggen is bij uitstek…

Waarom je als makelaar zou moeten bloggen!

Bloggen kan een uitstekend marketing instrument voor je makelaardij zijn. Maar een welgemeende waarschuwing is op zijn plaats: bezint eer ge begint! Jezelf en je makelaardij als lokale specialist presenteren Een blog kan een zeer effectief…

Makelaars claim je Twitter domein nu!

Twitter is een hype. Microblogging, want dat is het, maakt een explosieve groei door. Nu is het allemaal nog een beetje chaotisch en verwarrend. Schreeuwen velen er luid op los. En hoewel ik me dus prima voor kan stellen dat je als makelaar…

Meer transparantie, minder winst

Ik las vandaag een artikel in het Tijdschrift voor marketing. Jaap Versfelt (McKinsey) stelt in dit artikel, ik quote: 'meer transparantie zorgt voor minder winst' en hoewel het artikel niet specifiek over de makelaardij of vastgoed gaat, zijn…
,

ERA Nederland en Yes-co sluiten langjarige samenwerkingsovereenkomst

Utrecht 3 april 2009, Na een aantal maanden van verkennende gesprekken, hebben ERA Nederland (Nederlands grootste franchiseformule in de makelaardij) en Yes-co; Open Real Estate Software, (Software Makelaardij) hun samenwerkingsplannen vastgelegd…
,

Zoekers aanbod mailen is zinloos voor makelaar?!

Dat doen toch alle woonportalen al?! Bovendien beschikken de meeste makelaars niet over het totale woningaanbod in hun regio (de portalen wel). Wat dan wel? Makelaars kunnen een unieke toegevoegde waarde bieden en zouden daar naar  mijn mening…

Stop met verkopen van voordelen, focus op het beperken van risico's

Dr. Victoria Medvec, de onderhandelingsgoeroe van Northwestern University (Kell0gg School of Management) adviseert om in slechte economische tijden, NIET langer je product voordelen te verkopen. Daar zijn (potentiële) klanten nu niet in geïnteresseerd.…